Vacature Medewerker Informatiepunt Digitale Overheid

Medewerker Informatiepunt Digitale Overheid in Spijkenisse

Medewerker Informatiepunt Digitale Overheid (IDO)

Ben jij op zoek naar een afwisselende baan in een inspirerende en snel veranderende omgeving? Wil je het verschil maken en ervoor zorgen dat iedereen mee kan (blijven) doen in de digitale samenleving? Dan zijn we op zoek naar jou!

We communiceren in Nederland steeds meer digitaal. Dit heeft een grote invloed op het leven van iedereen. Voor veel mensen gaan de ontwikkelingen erg snel. Zaken regelen met de overheid, met zorginstellingen of met andere (maatschappelijke) organisaties, gebeurt tegenwoordig via het internet. Hiervoor moet je kunnen omgaan met de computer, je weg kunnen vinden op het internet en een DigiD hebben of kunnen aanvragen. Dat is nog voor veel mensen lastig. De Bibliotheek helpt en ondersteunt. Dat doen wij met cursussen, workshops, spreekuren en met het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO). Het IDO is het centrale punt in de Bibliotheek van waaruit wij mensen helpen met de snel veranderende digitale wereld.

Wij hebben per direct ruimte voor:

Medewerker Informatiepunt Digitale Overheid (IDO)

voor minimaal 24 uur per week

Bibliotheek de Boekenberg zet zich in voor een inspirerende lees- en leercultuur en we stimuleren ontmoeting en persoonlijke ontwikkeling van alle inwoners in onze gemeente. Daarmee dragen we bij aan participatie in de samenleving en gelijke kansen voor iedereen. Hierin trekken we samen op met Bibliotheek Zuid-Hollandse Delta.

Informatiepunt Digitale Overheid (IDO)
Ongeveer 4 miljoen Nederlanders hebben moeite met het bijbenen van digitale ontwikkelingen. Deze groep is heel divers. Het zijn ouderen, laaggeletterden, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, mensen die extra zorg nodig hebben of individuen met financiële of juridische vragen die niet weten waar ze terecht kunnen. Ook jongeren zijn vaak minder digitaalvaardig dan we denken. Omgaan met sociale media is echt iets heel anders dan een webformulier van de overheid invullen en huurtoeslag aanvragen.

Wat ga je doen?
Als medewerker Informatiepunt Digitale Overheid help je inwoners van Nissewaard op weg. Je maakt ze wegwijs in de digitale wereld. Ook laat je bezoekers kennismaken met ons aanbod om digitaalvaardiger te worden. Is een vraag heel specifiek dan verwijs je een klant door naar onze samenwerkingspartners.

Je zorgt hierbij voor een warme overdracht, zodat de klant echt geholpen wordt en niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Deze activiteiten doe je vanuit het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) waarbij jij de expertrol hebt. Als expert lever je ook informatie aan voor collega's en werk je op meerdere locaties. Natuurlijk houd je je daarbij aan het privacy protocol van de Bibliotheek.

  • Je draait op verschillende locaties IDO-spreekuren. Tijdens een spreekuur help je de doelgroep met de digitale, telefonische en papieren overheidsdienstverlening.
  • Je bent bekend met de lokale sociale kaart en weet als geen ander hoe je de doelgroep goed kan helpen.
  • Je draait ook met regelmaat mee in de gewone reguliere dienstverlening in onze vestigingen.
  • Als onze expert help je de directe collega's die in de frontoffice werken met het IDO. En je ondersteunt de Coördinator Digitale Inclusie.
  • Je denkt mee met de ontwikkeling van nieuwe programma's en dienstverlening en je voert deze ook met regelmaat uit.
  • Samen met alle andere collega's bouw je mee aan een relevant netwerk.

Wat moet je kunnen?

  • Je hebt een open uitstraling, bent gastvrij en maakt makkelijk contact met mensen.
  • Je beschikt over brede actuele kennis en interesse op het gebied van digitale geletterdheid.
  • Je beschikt over uitstekende ICT vaardigheden.
  • Je kunt zowel goed zelfstandig als in teamverband werken.
  • Je bent leergierig, denkt in oplossingen en bent klantgericht.
  • Je beschikt over minimaal MBO-4 werk- en denkniveau en hebt relevante werkervaring.
  • Je hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden.

Tot slot, je bent minimaal 24 uur per week beschikbaar, het liefst zo snel mogelijk. Je bent veel onderweg, een eigen auto is duidelijk een pre.

Wat bieden we jou?
Je komt te werken in een ambitieuze en professionele organisatie met een prettige informele werksfeer. De functie is voornamelijk gericht op Nissewaard, maar gezien de samenwerking met Bibliotheek Zuid-Hollandse Delta kan het ook voorkomen dat je ingezet wordt op locaties in Voorne aan Zee en Goeree-Overflakkee. Het is een uitdagende en veelzijdige functie waarbij je de vrijheid krijgt om zelf initiatieven te nemen met veel ruimte voor jouw ideeën.

Je krijgt een aanstelling voor een jaar. Een vaste aanstelling is het doel. De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Openbare Bibliotheken. Je salaris is afhankelijk van kennis en ervaring, schaal 6. Daarnaast krijg je een laptop, telefoon, eindejaarsuitkering en pensioenopbouw. Natuurlijk hebben we ook een eigentijdse thuiswerkregeling en een passende reis- en onkostenvergoeding.

Kom jij ons versterken?
Is dit de baan die jij zoekt? Wij zijn benieuwd naar wie jij bent en wat je geschikt maakt voor deze leuke functie! Reageer snel maar in ieder geval voor 1 maart 2024 en stuur je CV met motivatie naar . Neem dan contact op met , coördinator Digitale Inclusie via .



Functie:medewerker informatiepunt digitale overheid
Startdatum:15-02-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:24 – 24

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Openbare Bibliotheek Spijkenisse via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Poortugaalkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de poortugaalkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Poortugaal
  2. Medewerker Informatiepunt Digitale Overheid Openbare Bibliotheek Spijkenisse 15-02-2024

Bekijk ook andere vacatures