Vacature Medewerker Vergunningen/Vergunningverlener

Medewerker Vergunningen/Vergunningverlener in Oud-Beijerland

Werken voor de Hoeksche Waard betekent werken in een unieke streek, waarbij jij het verschil kan maken voor bijna 90.000 inwoners. Bij ons telt iedereen en kijken we naar elkaar om. Wij geloven in gelijkwaardigheid en denken in mogelijkheden. Daarom werken we samen aan een inclusieve samenleving, waaraan iedereen meedoet en waarde heeft. Dat doe je samen met 800 collega’s die verschillend zijn in karakter, talenten en dromen. Maar met een gedeelde passie voor hun werk. Bij ons krijg je alle ruimte mee te werken aan een gemeentelijke organisatie met eigentijdse uitdagingen die het beste in jou naar boven halen. Daarnaast vinden wij het belangrijk om volop kansen voor een persoonlijke en professionele ontwikkeling te bieden. Durf jij vanuit verschillende richtingen te kijken en wil je met jouw vakmanschap impact hebben op de ontwikkeling van de Hoeksche Waard? Kom dan werken bij gemeente Hoeksche Waard, want jij maakt het echt!

Waar kom je te werken?

In een werkomgeving waar geen dag hetzelfde is! Je bent onderdeel van het team Vergunningen APV dat bestaat uit 8 collega’s. Met elkaar houden jullie je bezig met het verlenen van verschillende vergunningen en het toetsen van de aanvragen hiervoor. De vergunningen waar jullie voornamelijk mee te maken hebben zijn verbonden aan de APV, Alcoholwet en Bijzondere wetten.  

Je zorgt dat je de ontwikkelingen volgt en zoekt ook naar kansen om jullie werk en processen te verbeteren. Het is toch fijn als het sneller en makkelijker kan, nietwaar?  Je zorgt ervoor dat de adviezen op tijd binnen zijn en vergunningen op tijd worden verleend. Omdat het werk meerdere teams raakt binnen de organisatie, is het ook belangrijk dat je goed samenwerkt met je collega’s. De teams waar je het meeste mee te maken hebt zijn o.a. Verkeer, Integrale Veiligheid en Toezicht & Handhaving. Ook heb je overleggen met externe partijen zoals Politie en Veiligheidsregio, maar ook met inwoners, ondernemers, horecaexploitanten en evenementenorganisaties. Klinkt leuk toch?

Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor het adviseren, beoordelen en afgeven van vergunningen voornamelijk op het gebied van APV, evenementen, Bijzondere wetten en Alcoholwet;
  • Je volgt ontwikkelingen in de wet- en regelgeving van het vakgebied APV en bijzondere wetten (zoals BIBOB);
  • Je onderzoekt hoe een vergunning verleend kan worden waarbij je verschillende belangen afweegt en toetst aan de juiste kaders, lokaal beleid en beleidsregels;
  • Je monitort het proces, werkt goed samen met je collega’s en zorgt ervoor dat de aanvraag goed en snel verloopt waarbij je overlegt met aanvragers en adviseurs;
  • Je bent adviseur voor inwoners, aanvragers en belanghebbenden, adviseert bij de technische afhandeling van bezwaar en beroep en maakt beschikkingen met bijbehorende adviezen.

Wie ben jij?

  • Je hebt een afgeronde mbo opleiding;
  • Je hebt ervaring binnen de overheid met het werkveld vergunningen, bij voorkeur gerelateerd aan APV, Alcoholwet en/of Bijzondere Wetten;
  • Je bent proactief, enthousiast en nauwkeurig. Je vindt het belangrijk de juiste informatie te verstrekken en ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt. Ook houd je lekker de vaart erin, terwijl je natuurlijk goed de kaders en regels in gedachte houdt. Je communiceert duidelijk en kan goed uitleggen hoe je tot je beslissing bent gekomen.  

Waarom kies je voor ons?

We gaan uit van eigen verantwoordelijkheid en bieden je veel ruimte om initiatieven te nemen. Onze drie kernwaarden persoonlijk, vakmanschap en durf zeggen iets over het karakter, de ambities en successen die we vieren bij gemeente Hoeksche Waard. Je werkt in een organisatie die constant in ontwikkeling is. Daarnaast bieden we je de volgende arbeidsvoorwaarden:

  • Een salaris dat minimaal € 3014,00 en maximaal € 4244,00 (schaal 8, HR21 Medewerker beleidsuitvoering III) bruto per maand bedraagt bij een 36-urige werkweek en uitzicht op een vast dienstverband na 1 jaar;
  • Een informele sfeer met sociale en gedreven collega’s die samenwerken belangrijk vinden;
  • Een intern opleidingsaanbod (Hoeksche Campus) met diverse trainingen & opleidingen die bijdragen aan jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling;
  • Mogelijkheid tot hybride werken;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een pensioen bij het ABP, reiskostenvergoeding en/of thuiswerkvergoeding, mobiele telefoon, laptop en een Individueel Keuzebudget (IKB). In dit budget zit je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Je kunt dit budget uit laten betalen wanneer jij dat wilt, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een externe opleiding voor jouw persoonlijke ontwikkeling.

Past deze functie helemaal bij jou?  Reageer dan snel! Want wij sluiten de vacature zodra wij de geschikte kandidaat gevonden hebben en misschien ben jij dat wel.

Vragen?

Neem dan contact met ons op via werken@gemeentehw.nl of bel 088 – 6471868.



Functie:Medewerker vergunningen
Startdatum:08-03-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:3014 – 4244
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Hoeksche Waard via annetta.aret@gemeentehw.nl of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Poortugaalkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de poortugaalkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Poortugaal
  2. Medewerker Vergunningen/Vergunningverlener Gemeente Hoeksche Waard 08-03-2024

Bekijk ook andere vacatures