gemeente Nissewaard
NL
Nederlands (NL)
Contract- en Leveranciersmanager Eenheid Dienstverlening
gemeente Nissewaard Spijkenisse
Wat is vereist?
Wat krijg je?
Als Contract- en Leveranciersmanager Eenheid Dienstverlening bij de gemeente Nissewaard ben je verantwoordelijk voor alle contracten binnen deze eenheid. Je levert input bij aanbestedingen en werkt nauw samen met collega's van de eenheid Dienstverlening en het team Inkoop. Je zorgt voor de totstandkoming, implementatie en vastlegging van (raam)overeenkomsten in het contractmanagementsysteem. Daarnaast bewaak je de uitvoering en naleving van deze overeenkomsten via zelf opgestelde contractbeheersplannen. Ook adviseer en rapporteer je hierover aan de Teamleiders en de Manager Dienstverlening.
Je houdt rekening met interne behoeften en trends op de leveranciersmarkt en gebruikt deze kennis om het contractmanagement te verbeteren. Je adviseert bij vraagstukken en problemen op het gebied van contract- en leveranciersmanagement en tarieven binnen de financiële kaders. In deze functie werk je intern nauw samen met diverse collega's. Je bespreekt, verwerkt en updatet contracten, verlengt contracten waar nodig, bespreekt kwartaalrapportages met leveranciers, en bereidt nieuwe aanbestedingen voor door marktonderzoek te doen en samen met collega's het Programma van Eisen op te stellen.
In het team Dienstverlening en Ondersteuning werk je nauw samen met collega's van Juridische Zaken, Communicatie en PSA. Er is veel ruimte om de rol zelf verder vorm te geven en te professionaliseren, omdat het team nog bezig is met het inventariseren en controleren van contracten in het contractmanagementsysteem. Je bent de enige Contract- en Leveranciersmanager binnen dit team, wat jou een unieke en belangrijke rol geeft in het beheren van deze contracten.
<p>Als <strong>Contract- en Leveranciersmanager Eenheid Dienstverlening</strong> bij de gemeente Nissewaard ben je verantwoordelijk voor alle contracten binnen deze eenheid. Je levert input bij aanbestedingen en werkt nauw samen met collega's van de eenheid Dienstverlening en het team Inkoop. Je zorgt voor de totstandkoming, implementatie en vastlegging van (raam)overeenkomsten in het contractmanagementsysteem. Daarnaast bewaak je de uitvoering en naleving van deze overeenkomsten via zelf opgestelde contractbeheersplannen. Ook adviseer en rapporteer je hierover aan de Teamleiders en de Manager Dienstverlening.<</p> <p>Je houdt rekening met interne behoeften en trends op de leveranciersmarkt en gebruikt deze kennis om het contractmanagement te verbeteren. Je adviseert bij vraagstukken en problemen op het gebied van contract- en leveranciersmanagement en tarieven binnen de financiële kaders. In deze functie werk je intern nauw samen met diverse collega's. Je bespreekt, verwerkt en updatet contracten, verlengt contracten waar nodig, bespreekt kwartaalrapportages met leveranciers, en bereidt nieuwe aanbestedingen voor door marktonderzoek te doen en samen met collega's het Programma van Eisen op te stellen.<</p> <p>In het team Dienstverlening en Ondersteuning werk je nauw samen met collega's van Juridische Zaken, Communicatie en PSA. Er is veel ruimte om de rol zelf verder vorm te geven en te professionaliseren, omdat het team nog bezig is met het inventariseren en controleren van contracten in het contractmanagementsysteem. Je bent de enige Contract- en Leveranciersmanager binnen dit team, wat jou een unieke en belangrijke rol geeft in het beheren van deze contracten.<</p>
Als je het leuk vindt om accuraat te werken en met verschillende stakeholders te communiceren en je het niet erg vindt om soms met weerstand, deadlines en tijddruk om te gaan, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Contract- en Leveranciersmanager Eenheid Dienstverlening
Op een leuke werkdag heb je een probleem opgelost met een leverancier en een aanbesteding succesvol afgerond. Je hebt duidelijke afspraken gemaakt en gezorgd dat alles volgens plan verloopt.
Op een minder leuke werkdag boek je geen voortgang vanwege omstandigheden buiten jouw controle. Je ervaart frustratie, omdat je hierdoor niet de gewenste resultaten kunt bereiken.
Ma
Voorbeeld uit de praktijk
Een leverancier houdt zich niet aan de afspraken. Wat doe je?
Je zoekt de overeenkomst op en leest de gemaakte afspraken zorgvuldig door. Vervolgens nodig je de leverancier uit voor een gesprek om te bespreken hoe de dienstverlening nu gaat en hoe deze volgens het contract zou moeten zijn. Tijdens dit gesprek maak je nieuwe, concrete afspraken en zorg je ervoor dat deze SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) zijn, zodat ze goed gecontroleerd kunnen worden. KPI's (Kritieke Prestatie-Indicatoren) helpen je de prestaties van de leverancier te meten en vast te leggen wat er verbeterd moet worden.
Wat doe je?
Groeipad
De gemeente Nissewaard beschikt over een opleidingsbudget, waarmee medewerkers functie inhoudelijke opleidingen en trainingen kunnen volgen, maar ook coaching. Binnen de gemeente staat een groeipad niet vast, maar door de grootte van onze organisatie zijn er genoeg kansen om door te groeien binnen of buiten je functie.
Contract- en Leveranciersmanager Eenheid Dienstverlening
Werken bij gemeente Nissewaard
In Nissewaard hoef je niet te kiezen tussen drukte en rust. We zijn een centraal gelegen gemeente, vlakbij Rotterdam en het Rijnmondgebied, met daarnaast landelijke dorpjes en veel groen binnen handbereik. Het levendige stadscentrum van Spijkenisse, de sfeervolle dorpskernen en mooie natuur: dit is Nissewaard, waar alle verschillen in balans zijn.
De 85.000 inwoners van Nissewaard maken de dingen niet mooier dan ze zijn. Dat iets 'echt' is, is van groot belang. Een mooi verhaaltje, daar prikken ze zo doorheen. Ze doen het graag op hun eigen manier en steken hun mening niet onder stoelen of banken. Dat geeft de gemeente een eigenwijs karakter. Nissewaarders zien dat er ruimte is voor ontwikkeling en verbetering en voelen zich daar graag bij betrokken. Daarom werken we als TeamNW graag samen met inwoners om van Nissewaard een nog mooiere plek te maken om te wonen, werken en ondernemen.
Wees jezelf, vaar je eigen koers, haal eruit wat erin zit en voeg toe wat er nog niet is. Maak het jouw Nissewaard!
Hoofdkantoor in SpijkenisseFunctie: | leveranciersmanager eenheid dienstverlening |
Startdatum: | 31-05-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | 5247 – 5247 |
Uren per week: | 1 – 40 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Poortugaalkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de poortugaalkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Poortugaal via Poortugaalkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Poortugaalkrant.nl.
© Poortugaalkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.